رستوران گردی
موضوعات داغ

پروتئین امیر؛ از برج ایفل تا خیابان جردن 🗼

همیشه پشت صحنه کسب‌وکارها جذاب است و در دل آن، داستان‌های جالبی وجود دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست. این‌بار در این مطلب از بلاگ دلینو به سراغ مجموعه پروتئین امیر رفته‌ایم تا داستان جذاب پشت این مجموعه را با هم بخوانیم. بیشتر از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و سفرمان به عمق داستان این مجموعه را شروع می‌کنیم.

 

تاریخچه پروتئین امیر؛ همه‌چیز از برج ایفل شروع شد!

در این مطلب هم برای اینکه ببینم داستان مجموعه پروتئین امیر از کجا شروع شد، مانند مطلبی که درباره رستوران هورسان بیسترو نوشتیم باید سوار ماشین زمان دلینو شویم و به سال‌های 56 و 57 هجری شمسی برویم. در این سفر زمانی، در بعد مکان هم باید سفری داشته باشیم و از ایران به آلمان و فرانسه برویم. 

در این سفر ما در بعد مکان و زمان، به یک پسر جوان به همراه دو پسرعمه‌اش برمی‌خوریم. آن‌ها در این سفر برای اولین‌بار با فروشگاه‌های مواد غذایی نیمه‌آماده و آماده طبخ روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها که سابقه کار در مرغ‌فروشی را داشتند، این جرقه در ذهنشان می‌خورد که می‌توانند در ایران هم چنین فروشگاهی را راه‌اندازی کنند.

وقتی به ایران برمی‌گردند، به‌قولی تحقیقات بازار را انجام می‌دهند و متوجه می‌شوند چند فروشگاه در تهران چنین محصول‌هایی را می‌فروشند و بیشتر مشتری آن‌ها کسانی هستند که تجربه سفر به خارج از کشور را دارند. 

 

مهندسی معکوس و ایرانیزه کردن به روش پروتیین امیر

آستین‌ها را بالا می‌زنند و سنگ بنای برند پروتئین امیر را قبل از انقلاب در یک کارگاه تولیدی می‌گذارند و مرغ را به روش بی‌خست کردن (بی‌استخوان کردن مرغ) فرآوری می‌کردند. آن‌ها مرغ را با استفاده از زعفران و دیگر چاشنی‌ها با ذائقه ایرانی هماهنگ می‌کردند و به شکل جوجه کباب و شنیسل آماده طبخ به دست مشتریان می‌رساندند.

دوسه‌سالی به همین شکل ادامه دادند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که دیگر وقت آن است که فروشگاه خودشان را تاسیس کنند. در سال 59 به مکانی بزرگتر منتقل شدند و در اینجا هم کارگاه و هم فروشگاه را دایر کردند. ابتدا با همان جوجه کباب و شنیسل شروع کردند و در ادامه تنوع را بیشتر کردند و فیله، کباب ماهی، کباب چنجه و دیگر محصولات را به سبد خرید فروشگاه اضافه کردند.

 

داستان اسم امیر در پروتئین امیر و گسترش کسب‌وکار

کسب‌وکار پروتئین امیر همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال 65، از سمت وزارت بهداشت، ضابطه‌ها و پروتکل‌هایی تعیین شد که به هر کسی اجازه فروش مواد اولیه را نمی‌داد و نیازمند انجام یک‌سری اقدام‌ها و مجوزها بود.

به خاطر همین شرایط، بنیان‌گذران مجموعه تصمیم گرفتند دو اقدام اساسی انجام دهند. اولین اقدام تاسیس شرکت پروتیین امیر بود که آن را صفادشت دایر کردند. در اینجا زیر نظر دکتر و دام‌پزشکی، مرینت و قطعه‌بندی مواد گوشتی انجام می‌شد. دومین اقدام آن‌ها هم این بود که تصمیم گرفتند، تولیدکننده پروتیین شوند و دیگر خودشان مرغ و گوشت و حتی شیر را تولید و عرضه می‌کردند. 

و اما اوج داستان این‌جاست که در همین حوالی که کارهای تاسیس شرکت را انجام می‌دادند، یکی از پسرعمه‌ها، پسردار می‌شود و اسمش را امیر می‌گذارد. به‌دلیل همزمانی این تولد و تاسیس شرکت، بنیان‌گذاران این اتفاق را به فال نیک می‌گیرند و اسم شرکت را امیر می‌گذارند

 

شروع سیاست‌گذاری دولتی و شروع مشکلات

مسیر کسب‌وکار یک جاده صاف و بدون دست‌انداز نیست، آن هم در ایران! مسیر کسب‌وکار پستی و بلندی و بالا و پایین زیادی دارد و این پستی و بلندی‌ها یقه مجموعه پروتئین امیر را هم گرفته است. در اوایل دهه 70 مرغ دیگر به خوراک اصلی مردم تبدیل شده بود و به‌واسطه تورم و سختی‌های آن دوران، یارانه به این کالا تعلق گرفته بود، به همین خاطر افراد زیادی وارد این صنف شدند و در نتیجه تمام این موارد، مشکلات زیادی ایجاد شد و حاشیه سود پایین آمده بود.

آن سه جوان که حالا در سنین میان‌سالی بودند، با توجه به تصمیم جدی‌شان برای حفظ کیفیت همیشگی و عرضه محصولات باکیفیت و استفاده از زعفران درجه یک خراسان در یک شور و مشورت جمعی به این نتیجه رسیدند که کسب‌وکار را گسترش ندهند و برای حفظ اعتبار برند، شعبه‌های بیشتری را افتتاح نکنند.

شعبه جردن پروتیین امیر
شعبه جردن پروتیین امیر

شعبه جردن پروتئین امیر، پیشرو و جسور

می‌توان گفت شعبه جردن پروتئین امیر، در بین سه شعبه پروتئین امیر، پیشروترین و جسورترین شعبه این مجموعه است. هر مورد جدید، نو و ابتکاری برای اولین‌بار در این شعبه شروع و امتحان می‌شود و در ادامه نیز دیگر فروشگاه‌ها از روی دست این فروشگاه مشق برمی‌دارند. یکی از موارد نو و ابتکاری، فروش آنلاین است که در ابتدا از این شعبه شروع شده است که در ادامه به داستان آن نیز می‌پردازیم.

 

سه داستان کوچک ولی جذاب

در طول این حدود 40 سال، داستان‌ها و اتفاق‌های جذاب، شیرین، تلخ و بامزه زیادی در این مجموعه افتاده است. در اینجا سه مورد از آن‌ها را تعریف می‌کنیم:

 

قاچاق به دبی

در سال‌های گذشته، فردی، محصولات پروتیین امیر را تهیه می‌کرد و بعد از فریز کردن، آن‌ها را به دبی ارسال می‌کرد و در مغازه‌ای با نام پروتیین امیر شعبه دبی به فروش می‌رساند!

 

آن‌ها را روی هوا می‌زنند!

فردی که در پروتئین امیر کار می‌‌کند به واسطه مهارت‌ها و آموزش‌هایی که در این مجموعه فرا می‌گیرد، اگر به هر دلیلی بخواهد به مجموعه دیگری بپیوند، آن مجموعه، مزایای زیادی برای او قائل می‌شود و به‌قولی روی هوا می‌زنندش!

 

پروتئین امیر شعبه اروپا!

مدیر شعبه جردن این مجموعه، در یکی از سفرهایشان به قاره اروپا به مورد جالبی برخوردند. به صورت اتفاقی وقتی در خیابان در حال قدم زدن بودند، چشمشان به سردر یک مغازه می‌خورد که رویش نوشته «پروتئین امیر؛ شعبه تهران»! از این صحنه هم تعجب کردند و هم خوشحال شدند. خوشحال بودند از اینکه اعتبار برندشان به حدی رسیده که در خارج از کشور از آن حتی بدون اجازه استفاده می‌کنند.

در حالی که می‌توانستند از مغازه‌دار شکایت کنند ولی به داخل مغازه می‌روند و یک‌سری از آموزش‌ها را به او می‌دهند تا جنس با کیفیت بهتری به دست مشتری‌ها برسد. هر چه باشد، پای برند پروتیین امیر وسط بود!

سفارش جوجه کباب زغفرانی از پروتیین امیر

زدن رکورد فروش در کرونا!

کرونا در سبک و رفتار خرید مردم تاثیر زیادی گذاشت و باعث شد ناخواسته فرهنگ خرید آنلاین در بین مردم همه‌گیر شود. کرونا روی کسب‌وکارهای مختلف اثرات مختلفی گذاشت، آن‌هایی که زودتر وارد مبحث فروش آنلاین شدند، برد بیشتری کردند.

البته این داستانی که می‌خواهیم برایتان تعریف کنیم، برمی‌گردد به اوایل ورود کرونا به ایران یعنی بهمن و اسفند 98. در همین حوالی بود که خبری مبنی بر قرنطینه یک‌هفته‌ای شهر تهران و همین خبر یا شایعه که در آن زمان پخش شد باعث وحشت عده‌ای از مردم شد.

در زمان پخش شدن این خبر، طبق آمار، پروتیین امیر فروش یک ماه را در آن یک هفته تجربه کرد. مدیر مجموعه پروتئین امیر این دوران یک‌هفته‌ای را بدین شکل توصیف می‌کند:

«حتی در زمان جنگ هم مردم این مقدار هجوم برای خرید را نداشتند. در این یک هفته برای اینکه به وظیفه انسانی‌مون عمل کنیم، هم باید تمام یخچال‌ها رو پر نگه می‌داشتیم تا مردم از اینکه جنس نیست، نگران نشند و هم باید حواسمون بود به خاطر این حجم سفارش، کیفیت محصول‌هامون افت نکنه. اون یک هفته دوره سختی بود.»

محصولات پروتیین امیر

سفارش از پروتئین امیر؛ چی و چطور؟

در این مجموعه، کوله‌باری از تجربه در اختیار شماست. در کنار این تجربه، جالب است بدانید که تخصص بالایی در انتخاب مواد اولیه و تشخیص جنس خوب از بد و عالی از خوب دارند. به همین واسطه، خرید و کشتار توسط خودشان انجام می‌دهند.

شاید در نظر اول، این تخصص، موضوع پیش‌پاافتاده‌ای در نظر بیاید ولی باید بدانیم که نژاد، مکان پرورش و نوع تغذیه دام در طعم و مزه گوشت تاثیر گذار است. اگر تخصص نداشته باشید ممکن است به جای بنز و بی‌ام‌و، پراید را انتخاب کنید!

به‌طور معمول این مجموعه به‌صورت دوره‌ای، دام‌هایشان را از گنبدکاووس، مغان، ماکو، لرستان و… تهیه می‌کنند. این مناطق علوفه و مراتع خوبی دارد که در طعم و جنس گوشت تاثیر زیادی می‌گذارند.

در نهایت با ذکر تمام این موارد به سراغ معرفی برخی از محصول‌های این مجموعه می‌رویم:

خاص‌ترین محصول

خاص‌ترین محصولات این مجموعه، نوستالژی‌ترین محصولات آن است. جوجه کباب زعفرانی و شنیسل به واسطه تخصص چهل‌وخورده‌ای ساله در تهیه این محصول و زعفران ممتاز درجه 1 خراسان، می‌تواند انتخاب جذابی برای خرید باشد.

 

پرطرفدارترین محصول

پرطرفدارترین‌ترین محصول‌های این مجموعه را باید در دو دسته از نظر زمان آماده‌سازی تقسیم‌بندی کرد:

 

زمان آماده‌سازی طولانی

این دسته از محصول‌ها را کسانی می‌برند که علاقه زیادی به فرایند آشپزی دارند و دوست دارند به‌قولی غذا را خودشان عمل بیاورند. پرطرفدارترین محصول این دسته، گوشت‌های مرینت‌شده است.

 

زمان آماده‌سازی کوتاه

این دسته از محصول‌ها را بیشتر کسانی خریداری می‌کنند که بخواهند فرایند پخت و پز سریع باشد. ناگت، برگر دو محصول پرطرفدار این دسته هستند. اگر مهمانی یا جشنی دارید که نیاز به یک غذای خوش‌خوراک دارید، پیشنهاد ما ناگت‌، برگر یا شنیسل این مجموعه است.

اعتیادآورترین محصول

در گوشی پیشنهاد می‌کنیم سراغ جوجه ترش این مجموعه نروید که بدجور پاگیرش می‌شوید! کسی که جوجه ترش پروتئین امیر را امتحان کرده‌، طرفدار پروپاقرصش شده است.

سفارش چنچه از پروتیین امیر

فروش آنلاین؛ تخم مرغی در سبد جدید!

در سال سوم دهه نود، طبق بررسی‌هایی که این مجموعه انجام داد به این نتیجه رسید که عدم حضور در دیجیتال منجر به از دست‌رفتن فرصت‌های زیادی می‌شود و متوجه شدند که بازار را در این فضا به رقبا واگذار کرده‌اند.

این قضیه تا ورود کرونا به ایران مسکوت ماند تا اینکه به واسطه تغییر رفتار خرید مردم به این نتیجه رسیدند دیگر وقت ورود به این فضاست. در ابتدا با شرکت‌های واسطه، شروع کردند ولی به این نتیجه رسیدند که نباید تمام تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد بگذارند!

برای اینکه فروش آنلاین را با برند خودشان راه بیندازند و سایت اختصاصی خودشان را داشته باشند با وندو وارد مذاکره شدند و وندو هم شعبه آنلاین و اختصاصی را برایشان راه‌اندازی کرد.

اگر شما هم برای مجموعه غذایی و رستورانی خودتان نیاز به سایت اختصاصی دارید، روی اینجا کلیک کنید.

 

لُبِّ کلام

پروتیین امیر جردن به واسطه تجربه و فعالیت چهل‌وخورده‌ای‌ساله‌‌اش، شناخت خیلی خوبی از گوشت و پروتیین دارند. کیفیت محصولاتشان همچنان درجه یک است و مشتری‌های وفادار زیادی دارد که حاضر نیستند حتی جای دیگری را امتحان کنند!

سفارش گوشت از پروتیین امیر

 

5/5 (4 نظر)
سفارش آنلاین غذا

علی کاشی

من علی‌ام، علیْ کاشی، بر وزن علیْ دایی! مثل هر انسان دیگری داستان زندگی خودم را دارم، با اوج و فرود مخصوص خودش. اما این زندگی داستانی دو چیز را به من یاد داده است: «یک، جاری باشم و دو، به آینده امیدوار!» آب اگر یک جا بماند می‌گندد و به مرداب تبدیل می‌شود... همۀ ما می‌دانیم که حدود 70درصد بدن ما از آب تشکیل شده، پس برای اینکه نگندیم، برای اینکه به مرداب تبدیل نشویم، ناچاریم به حرکت و محکومیم به جاری‌بودن... چه‌بسا این جاری‌شدنمان، شوری را در دیگران ایجاد کند و آن‌ها را هم به جریان بیندازد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    پروتئين امير واقعا بهترين كيفيت ها رو ارائه ميده
    من ١٥ ساله كه مشتري ثابت فروشگاه امير هستم و جوجه زعفراني هاي امير رو پيشنهاد ميدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا