رستوران گردی

رستوران فیلیا؛ شروع از یک شب زمستانی⛄❄

راز تدوام و ماندگاری در یک کار، علاقه است! داستانی که می‌خواهیم تعریف کنیم، داستان علاقه است! داستان ما، داستان دو پسرعمویی است یک شب سرد زمستانی مسیرشان را تغییر داد. برای خواندن داستان جالب این دو پسر عمو و رستوران فیلیا با ما در این مطلب از بلاگ دلینو  همراه باشید.

 

رستوران فیلیا؟ همه‌چیز از یک شب سرد زمستانی شروع شد!

این‌بار هم مانند دیگر داستان‌ها، سوار بر ماشین زمان دلینو می‌شویم؛ گرد و خاکی روی دستگاهش، نشسته  را پاک می‌کنیم و آن را روی یکی از شب‌های سرد زمستانی سال ۹۷ تنظیم و به آن شب سفر می‌کنیم. 

در این شب سرد زمستانی، با دو پسرعمو در یک مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی و گردشگری روبه‌رو می‌شویم. این دو پسرعمو که مدیر این مجتمع هستند در این شب تصمیمی می‌گیرند که آینده‌شان را تغییر می‌دهد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند وارد کاری شوند که علاقه زیادی به آن داشتند! علاقه به رستوران‌داری باعث شد همان شب قول‌وقرارهایشان را بگذارند و عزمشان را جزم کنند تا سال بعد، اولین رستورانشان را افتتاح کنند.

 

جشن تولد خالقِ بهشت گمشده به همراه دو خانم در فیلیا!

بعد از آن شب و آن صحبت‌ها، این دو پسرعمو به شهرهای مختلفی مثل تهران، اصفهان، اراک، شیراز و… برای بازدید از رستوران‌های مختلف سر زدند و هر چه جلوتر می‌رفتند، ایده اولیه راه‌اندازی رستوران برای آن‌ها بزرگ و بزرگتر می‌شد. بالاخره این تصمیم را قطعی کردند و رستورانی فراتر از آنچه در تصور داشتند را راه‌اندازی کردند.

آن‌ها برای انتخاب اسم رستوران، از بین سی اسم خاص، فیلیا را بیرون کشیدند. فیلیا ریشه یونانی دارد و به معنای دوستی و دوست‌داری است.

از چهارماه قبل از افتتاح رستوران، روی بیلبوردهای سطح شهر قم، شعار «بزودی به فیلیا دعوتید!» چشم‌نوازی می‌کرد. همان‌طور که در مقدمه داستان کافه رستوران سینا پلاس گفتیم، اولین‌ها همیشه در خاطر می‌مانند. اولین سفارش فیلیا هم داستان خودش را دارد!

دوشنبه، 18 آذر 98، در روز تولد 411سالگی جان میلتون خالق اثر بهشت گمشده، در ساعت نه شب، روی میز شماره ده، اولین سفارش فیلیا توسط دو خانم جوان ثبت شد! البته داستان افتتاح فیلیا به همین‌جا ختم نمی‌شود. سه روز بعد از این اتفاق، در پنج‌شنبه همان هفته، رستوران به‌حدی شلوغ شد که آمار از دست این دو پسرعمو در رفت!

تابلوی تبلیغاتی رستوران فیلیا در شهر قم
تابلویی که در متن به آن اشاره کردیم.

گسترش کار، دست‌اندازها و کرونا!

همان طور که خودتان می‌دانید جاده کسب‎‌وکار به‌خصوص در ایران هموار نیست و بالا و پایین زیادی دارد. رستوران فیلیا هم دچار همین بالا و پایین‌ها شده است. در ادامه چند داستان درباره این بالا و پایین‌ها را با هم می‌خوانیم:

آن کانال لعنتی!

تنها یک هفته بعد از آن افتتاح باشکوه، شهرداری از 500 متر قبل تا یک کیلومتر بعد از رستوران دست به احداث یک کانالی زد که مسیر پارکینگ رستوران را بسته بود. خاطره جالبی درباره این کانال وجود دارد، این دو پسرعمو برای اینکه زودتر کارهای عمرانی این کانال تمام شود، صبحانه، ناهار و شام مهندسان و کارگرانی که در حال کار روی کانال بودند را تامین می‌کردند تا زودتر کار این کانال لعنتی تمام شود!

سفارش سالاد سزار با رول سوخاری رستوران فیلیا

گسترش کار و تاسیس شعبه دو

همان طور که گفتیم این دو پسرعمو تصمیمشان را تغییر داده بودند و ایده راه‌اندازی یک فست‌فود ساده را به یک رستوران باکیفیت تغییر داند. در راستای همین تغییر تصمیم در بهمن ۹۹، تالار عروسی را به مجموعه‌شان اضافه کردند. رضایت مهمانان تالار از غذاهای ایرانی، فکری را در ذهن آن‌ها کاشت که غذاهای ایرانی را هم به منوی رستوران اضافه کنند. آن‌ها این فکر را در خرداد ۱۴۰۱ عملی کردند.

فیلیا از همان ابتدا در دلینو فعال بود و کامنت‌های مردم آن‌ها را به سمت تاسیس شعبه دو تشویق کرد! آن‌ها برای اینکه غذا را گرم‌تر و سریع‌تر به دست مردم برسانند تصمیم گرفتند شعبه دو فیلیا را به شکل فست‌فود و بیرون‌بر در مرکز شهر قم تاسیس کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ثمره این گسترش کار آن است که فیلیا در حال حاضر برای ۵۸ نفر به‌شکل مستقیم، اشتغال ایجاد کرده است.

کرونا، تعطیلی‌ها و خلف‌وعده‌ها!

ایده اولیه این دو برادر برای راه‌اندازی رستوران، زمین تا آسمان با رستورانی که راه‌اندازی کردند متفاوت بود. آن‌ها سعی کردند، بهترین‌ها را تهیه کنند و به همین خاطر هزینه‌های زیادی را برای راه‌اندازی، رسپی، دیزاین و… کردند. اما کرونا تمام معادلات آن‌ها را بهم زد!

یکی از پسرعموها داستان شنیدن خبر اولین ابتلا در قم را اینگونه تعریف می‌کند:

«یادم نمی‌رود، آخرای زمستان ۹۹ بود که در حال خواندن خبرها در تلگرام بودم. وقتی خبر اولین ابتلا کرونا در شهر قم را دیدم، بدنم یخ کرد…»

این یخ کردن بدن برای جبران آن هزینه‌ها بود. کرونا که آمد، رستوران‌های زیادی یا تعطیل شدند یا بیرون‌بر شدند. وام‌های مصوبی که به کسب‌وکارها داده نمی‌شد، عدم حمایت‌های بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه رستوران‌داری شرایط را سخت و سخت‌تر می‌کرد.

خلاصه درست است که کرونا ضربه زیادی به فیلیا زد ولی این دو پسرعمو هر جوری که بود از این بحران گذر کردند و آن را پشت‌سر گذاشتند.

ازدواج درونی و فضایی گرم و جذاب!

برای همه ما داستان‌های زیادی پیش می‌آید ولی تنها تعداد کمی از آن‌ها ماندگار می‌شوند. در دل تاریخ رستوران و فست‌فود فیلیا هم داستان‌های زیبایی رخ داده است که بعضی از آن‎ها را برایتان تعریف می‌کنیم:

فحاشی پدر عروس قبل از بادا بادا مبارک بادا!

فیلیا تا الان سه‌چهار ازدواج بین‌پرسنلی داشته است!  یکی از این ازدواج‌ها به‌قولی زیرزیرکی بوده است و همه، وقتی کار تمام شده بود فهمیدند ولی یکی دیگر از این ازدواج‌ها داستان بامزه‌ای دارد:

آقا پسر و دختر خانمی از هم خوششان می‌آید و وقتی قول‌وقرارها به ازدواج می‌رسد پیش یکی از این پسرعموها می‌روند تا پیش‌قدم شود و با پدرِ این دختر خانم صحبت کند. تماس که برقرار شد و وقتی که گفت که برای امر خیر تماس گرفته است، پدرِ این دختر خانم چند فحش آبدار نثار این پسرعمو می‌کند و تلفن را با عصبانیت قطع می‌کند!

شاید بگویید آمد ثواب کند، کباب شد ولی بعدها خود پدر عروس خانم از ایشان معذرت‌خواهی کرد! هر چه که بود این فحش‌ها منجر به ازدواج دو مرغ عشق شد!

سفارش پیتزا از رستوران فیلیا

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و امکان رشد شغلی

برای به‌روز بودن پرسنل هر دوماه یک‌بار کارگاه‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود. البته موضوعی که در فیلیا منحصربه‌فرد است، امکان رشد و ارتقای شغلی است. حتی دیده شده فردی از سالن‌کاری به درجه آشپزی رسیده است.

مجموعه فیلیا از کارکنانی که به فکر رشد هستند، حمایت می‌کند و حتی ضررهایی را در راستای این حمایت‌ها متحمل شده است. به هر حال فردی که کاری را یاد می‌گیرد ممکن است در شروع کار، آن‌چنان که باید و شاید مهارت را نیاموزد و مواد اولیه را خراب کند.

البته خوبی‌های این کار به ضررهایش می‌چسبد چراکه نیرویی که در سازمان رشد می‌کند، عِرق بیشتری نسبت به نیروی جدید دارد و در کنار آن با فرهنگ سازمانی هم هماهنگی بیشتری دارد.

فیله استریپس فیلیا

از فیلیا چی و چطور سفارش بدیم؟

تنوع غذایی زیادی برای سفارش از فیلیا پیش روی شماست. می‌توانید به طور همزمان هم از غذاهای فست‌فودی، هم از غذاهای ایرانی، هم از غذاهای فرنگی سفارش دهید. در ادامه چند مورد از غذاهای رستوران فیلیا را معرفی می‌کنیم.

سالاد سزار با رول سوخاری؛ سسی رازآلود!

فیلیا یکی از اولین رستوران‌های قم است که سالاد سزار با رول مرغ سوخاری را در منوی خودش گنجاند. در کنار این موضوع، سس سزار این مجموعه راز شگفت‌انگیزی دارد که طعمش می‌تواند از شما دلربایی کند.

سه پیتزای خاص!

در بین پیتزاهای فیلیا سه پیتزای خاص چشم‌نوازی می‌کند:

پیتزا خورشیدی؛ سامورایی در کویر!

شاید این پیتزا را محصول مشترک چند کشور باید دانست! خمیر ایتالیایی ناب فیلیا، سوسیس ژاپنی و مهارت دست سرآشپزهای فیلیا این محصول را خاص و ویژه کرده است.

پیتزا دیابلو؛ فیله‌های ستاره‌ای!

یکی از پیتزاهای عجیب فیلیا، پیتزا دیابلو است. فیله‌های سوخاری به شکل ستاره‌ای روی این پیتزا خودنمایی می‌کنند.

پیتزا چیز کراست؛ دور پنیری

بعضی‌ها وقتی پیتزا می‌خورند، دور پیتزا را میل نمی‌کنند اما فیلیا یک پیتزا دارد که حتی این افراد هم کناره پیتزا را با لذت می‌خورند! اگر به پنیر علاقه دارید می‌توانید پیتزا چیز کراست را سفارش دهید و از لبه پنیردار این پیتزا لذت ببرید.

پیتزا سیر و استیک؛ خوشمزه و پرطرفدار

اگر خود این پیتزا که خوشمزه، سبک و پرطرفدار است را کنار بگذاریم، از سس گوشت آن که یک فرمول ساخت مخفی دارد، نمی‌توانیم بگذریم. تنها چیزی که توانستیم از فرمول سحرانگیز این سس خوشمزه بفهیم این است که در ترکیب آن یک میوه استوایی وجود دارد.

چلو ماهیچه گوسفندی!

در کنار این غذای خوشمزه، یک خورشت سبزی جذاب وجود دارد که خیلی‌ها آن را با قرمه‌سبزی اشتباه می‌گیرند. اگر اهل غذای ایرانی هستید، این غذای جذاب فیلیا را از دست ندهید

سرما در گرما، گرما در سرما!

در سرو غذاهای ایرانی سعی فیلیا بر آن است تا طبع غذا را متعادل کند. به طور مثال در کنار چلو ماهی که غذایی با طبع سرد است، خرما سرو می‌شود تا با گرمی‌اش، طبع غذا را متعادل کند.

چند نکته در باب مواد اولیه!

فیلیا تمام برنج‌هایش، برنج ایرانی کشت دوم هاشمی است. اهل فن می‌دانند که برنج‌های کشت دوم چه کیفیت و طعمی دارد.

تمام خمیرهای پیتزا را خودشان درست می‌کنند و بسته به فصل گرم یا سرد سال، تغییری در مواد تشکیل‌دهنده خمیر می‌دهند تا خمیری خوش‌طعم و سبک به‌دست بیاید.

برای گوشت هم فقط و فقط از گوشت گرم استفاده می‌کنند و گوشت یخ‌زده در کارشان نیست!

پیتزا چیز کراست قم

چطور سفارش دهیم؟

فرقی نمی‌کند ساکن قم باشید یا برای سفر به این شهر رفته باشید. می‌توانید از سایت و اپلیکیشن دلینو یا سایت اختصاصی رستوران فیلیا، غذای مورد نظرتان را سفارش دهید. برای این کار می‌توانید روی بنر زیر کلیک کنید تا به‌طور مستقیم به سایت این رستوران منتقل شوید.

سفارش برگر از رستوران فیلیا

لُبِّ کلام

فیلیا داستان جذاب و بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است. اگر می‌خواهید به طور همزمان هم غذای ایرانی سفارش دهید و هم از غذاهای فست‌فود چیزی را امتحان کنید، این رستوران همان چیزی است که دنبالش هستید. تجربه سفارش شما از این رستوران چه بوده است؟ در قسمت کامنت‌ها منتظر شنیدن تجربه‌هایتان هستیم.

اینفوگرافیک رستوران فیلیا در یک نگاه

2/5 (1 نظر)
سفارش آنلاین غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا