رستوران گردی

کافه رستوران سینا پلاس؛ داستان اولین کافه شهر قم!➕1️⃣

همیشه اولین‌ها در خاطره می‌مانند. اولین کلمه‌ای که بر زبان فرزند جاری می‌شود، اولین قرار عاشقانه، اولین غذایی که با دلبر خورده‌ایم و صدها اولین دیگر! داستان رستوران سینا پلاس شهر قم هم از این قاعده مستثنا نیست و داستان اولین کافه شهر قم، جذابیت‌های پرشماری دارد.

ما در این مطلب از بلاگ دلینو به داستان کافه رستوران سینا پلاس می‌پردازیم که مانند دیگر داستان‌هایی که تعریف کرده‌ایم، خواندنی و شنیدنی است. با ما همراه باشید.

 

شروع ماجرای کافه رستوران سینا پلاس

مثل داستان‌های قبلی، این بار هم سوار بر ماشین زمان دلینو می‌شویم و تنظیمات آن را روی شهر قم و سال ۸۰ شمسی می‌گذاریم. در این سال مهدی، یک جوان قمی که به تازگی ازدواج کرده است، تصمیمی در ذهنش جوانه می‌زند و آن هم چیزی نیست جز احداث اولین کافه در شهر قم.

برای رصد اوضاع و عملی کردن تصمیمش، بیشتر از قبل به همراه همسرش به کافه‌ای در تهران که پاتوقشان بود، سر می‌زنند. بعد از رفت‌وآمدهای بسیار با آقای هاشمی، باریستامن آن کافه که از قضا پسردایی همسرش بود، ایده را مطرح می‌کنند و او را راضی می‌کند به قم بیاید.

 

دست در دست برادر

در ادامه برای اینکه به‌صورت حرفه‌ای وارد این حوزه شود، محمد، برادرش به کمکش می‌آید. محمد، دوره‌های مورد نیاز را می‌بیند و از آن طرف مهدی نیز کارهای راه‌اندازی و پیدا کردن محل مناسب برای کافه را پیگیری می‌کرد. گرفتن مجوز برای راه‌اندازی اولین کافه در شهر قم هم داستان جالبی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

داستان جالب مجوز گرفتن برای تاسیس اولین کافه قم!

مجوز گرفتن این دو برادر، داستان جالب خود را دارد. فضای شهر قم در آن سال‌ها را در نظر بگیرید و به آن، دردسرهای گرفتن مجوز را هم اضافه کنید. دردسرهایی که هنوز که هنوز است، کارآفرین‌های ایرانی را از پا می‌اندازد چه برسد به دردسرها و دوندگی‌های آن سال‌ها برای احداث یک کافه در شهری مانند قم.

محمد، برادر آقا داماد داستان ما، دوندگی‌های زیادی انجام می‌دهد ولی هر چه تلاش می‌کند به در بسته می‌خورد و به او مجوز نمی‌دهند. عمده دلیل مخالفت مجمع صنفی شهر قم با این کار این بود که اعتقاد داشتند که شرایط کافه با معیارهای شهر قم در تضاد است. 

داماد داستان ما که در امارات مشغول تجارت بود، خودش را به ایران می‌رساند و خودش به مجمع صنفی شهر قم می‌رود تا مجوز را بگیرد. در آن‌جا به حاج‌آقای پشت میز که تایید یا عدم تایید مجوز به امضای او بستگی دارد این جمله را می‌گوید:

با یه چاقو هم می‌شه میوه پوست کند، هم می‌شه آدم کشت.

حاج آقای پشت میز دوباره به این نکته اشاره می‌کند که کافه با معیارها و فرهنگ شهر قم هم‌خوانی ندارد ولی مهدی، جوان داستان ما تایید می‌کند که قصد راه‌اندازی یک کافه با کیفیت ولی با رعایت معیارهای شهر قم را دارد.

بالاخره با هر جان کندنی بود، حاج آقای پشت میز، امضایش را پای برگه مجوز می‌زند و با این امضا، به‌طور رسمی اولین کافه شهر قم در سال 1381 شروع به کار می‌کرد.

چیپس و پنیر سینا پلاس

داستان تغییر اسم‌های کافه رستوران سینا پلاس

بعد از گرفتن مجوز توسط این دو برادر، راه برای گرفتن مجوز برای دیگران هموار شد و بعد از آن‌ها افراد زیادی مجوز راه‌اندازی کافه را دریافت کردند. از این موارد که بگذریم، کافه رستوران سینا پلاس تا رسیدن به این اسم، دوباری اسمش را تغییر داد که به داستان آن‌ها می‌پردازیم:

از کافه سنایی قم به کافه سینا

اولین اسمی که برای کافه انتخاب کردند برگرفته از همان کافه‌ای بود که آقای هاشمی در آن مشغول به کار بود. کافه سنایی به‌طور رسمی توسط دو برادر و آقای هاشمی در سال 1381 شروع به کار کرد. با توجه به اینکه اولین کافه این شهر بود با استقبال خوبی مواجه شد که داستان‌های قابل توجهی در دل خود دارد.

در سال 1385 دو برادر، سهم آقای هاشمی را می‌خرند و دست به گسترش کافه و تغییرهای جذابی می‌زنند. یکی از این تغییرات، تغییر اسم کافه بود. در همین نقطه بود که کافه سنایی قم به کافه سینا تغییر اسم داد.

 

از کافه سینا به کافه رستوران سینا پلاس!

گذشت و گذشت و کافه سینا اتفاق‌ها و داستان‌های زیادی را تجربه کرد. دست به نوآوری‌های زیادی زد تا جایی که دو بردار تصمیم گرفتند یک تحول بزرگ در کافه سینا ایجاد کنند. اضافه کردن کلمه رستوران به اسم کافه آن چیزی بود که می‌خواستند.

با توجه به اینکه کار بزرگی بود، نیاز به مشارکت فرد دیگری بود. برای اینکه منوی غذاهای ایتالیایی را به منوی کافه اضافه کنند و پرقدرت برگردند، قرار شد در سال 98 سه‌ماهی مجموعه را ببندند. اما کرونا این بازگشایی مجدد را چندماهی به تعویق انداخت!

سینا پلاس به جای اینکه در اسفند 98 افتتاح شود، در خرداد 99 مجدد شروع به کار کرد. البته کرونا باعث شده بود که چندماهی به صورت بیرون‌بر به فعالیتشان ادامه دهند.

سفارش چیپس و پنیر از سینا پلاس

درخواست عجیب دکتر ایرانی ساکن ایتالیا!

دکتر ایرانی  که در ایتالیا زندگی می‌کند، هر زمانی که به ایران می‌آید به همراه خواهرزاده‌هایش به سینا پلاس می‌رود. در یکی از این رفت‌وآمدها درخواست عجیبی را مطرح می‌کند! به آقا مهدی داستان ما می‌گوید:

روبه‌روی مطبم یک کافه هست که ادعای زیادی در قهوه داره؛ یک‌بار باید محمد برادرت رو با هزینه خودم ببرم تا بهش نشون بدم که تو شهر خودمون هم یه کافی‌من حرفه‌ای داریم.

 

کار سینا پلاس جوش دادن است!

فرهنگ جالبی به وجود آمده است! در این کافه رستوران موارد زیادی به دیده شده است که دختر و پسری به همراه خانواده‌هایشان می‌آیند تا صحبت‌های قبل از خواستگاری و آشنایی‌های اولیه را داشته باشند.

نکته جالب ماجرا این است که تعداد زیادی از این صحبت‌ها منجر به ازدواج شده است. نکته جالب‌تر آن است که خیلی از این زوج‌ها به واسطه خاطره خوشی که سینا پلاس برای آن‌ها داشته است، مشتری دائم این رستوران شده‌اند و در حال حاضر با فرزندانشان به این مجموعه می‌آیند و لابه‌لای صحبت‌ها یاد سرخ و سفیدشدن‌هایشان در آن گفت‌وگوهای اولیه قبل از ازدواج می‌کنند.

حتی یک زوج بعد از محضر و جاری شدن خطبه عقد به سینا پلاس آمدند و این رستوران برنامه ویژه‌ای را برای آن‌ها تدارک دید که لبخند رضایتی را مهمان لبان عروس و داماد کرد.

 

جشن 22سالگی

تا چندماه دیگر در خرداد 1402 سیناپلاس 22سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. راز تداوم این رستوران در این بیست‌واندی سال را می‌توان در سه عامل خلاصه کرد:

  • ابداع و نوآوری‌های جدید
  • حفظ کیفیت
  • کرامت مشتری

بسیار دیده شده است که رستوران‌ها بعد از اینکه مشتری خودشان را جذب کردند، دیگر آن کیفیت اولیه را ارائه نمی‌دهند و حفظ رضایت مشتری برای  آن‌ها در اولویت چندم قرار می‌گیرد اما در سیناپللاس این مسئله اهمیت بالایی دارد.

جشن 22سالگی سیناپلاس

از سینا پلاس چی و چطور سفارش بدیم؟

به واسطه تنوع منوی کافه رستوران سینا پلاس، انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست. شما می‌توانید صبحانه، ناهار، شام، میان‌وعده را از این رستوران سفارش دهید. خب! بیایید انتخاب‌های پیش رویمان را ببینیم:

 

غذای نوستالژیک سینا پلاس

اگر از مشتری‌های قدیمی سینا پلاس باشید، نمی‌توانید از چیپس و پنیر این رستوران دست بردارید. یک غذا با همان طعم و عطر قدیمی و در عین حال گزینه‌ای جذاب برای سفارش!

پرطرفدارترین غذاها

به طور معمول می‌توان به پرسفارش‌ترین غذاهای یک مجموعه اعتماد کرد و برای اولین‌بار از بین یکی از آن‌ها سفارش داد. اگر می‌خواهید برای اولین‌بار از سیناپلاس سفارش دهید می‌توانید از بین لیست زیر، انتخاب کنید::

  • فیله استریپس
  • پیتزا باربیکیو سینا پلاس
  • پیتزا چانو سینا پلاس
  • چیپس و پنیر سینا پلاس

سفارش میگو سوخاری از سینا پلاس

پیشنهاد خاص

اگر تمایل دارید غذاهای جدیدی را امتحان کنید دو پیشنهاد ویژه برایتان داریم:

اولی کاراملایز برگر سینا پلاس است که در آن پیاز کاراملی وجود دارد. می‌تواند تجربۀ ویژه‌ای را برایتان رقم بزند.

پیشنهاد دوم ما پاستا پنه پستو است که با سس ریحان، تجربه‌ای ناب را به شما هدیه می‌دهد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا مشتری پروپاقرصش شوید.

پیشنهاد سرآشپز

خب! اگر دنبال پیشنهاد سرآشپر برای سفارش باشید، نیازی نیست تا خود رستوران بروید! ما ازشان پرسیده‌ایم که چه چیزی را پیشنهاد می‌دهند. پنج غذای جذاب و منحصربه‌فرد را معرفی می‌کنیم تا شما با ذائقه خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

نان سیر سینا پلاس

نان سیر سینا پلاس می‌تواند مکمل‌کننده سفارش‌هایتان باشد. این غذا با یک روش خاص روی خمیر پیتزا تهیه می‌شود. یک‌بار امتحان کردن آن، خالی از لطف نیست!

سالاد سزار با رول سوخاری

می‌توان گفت سینا پلاس یکی از اولین مجموعه‌های شهر قم است که سالاد سزار با رول سوخاری را در منویش قرار داد. از این موضوع که بگذریم از سس جذاب سالاد سزار این رستوران نمی‌توانیم بگذریم. سس سزار این مجموعه، عطری خاص به سالاد سزارش داده است که تا مدت‌ها طعمش از خاطرتان نمی‌رود.

سالاد سزار با رول سوخاری

چیکن پوتیتو

درباره این غذا چیزی نمی‌گوییم جز مواد تشکیل‌دهنده‌اش:

مرغ مزه‌دارشده، سیب‌زمینی تنوری، پنیر، پیازجعفری و سس مخصوص!

همه‌چیز گویاست و دیگر نیازی نیست ما چیزی به این غذای خوشمزه اضافه کنیم.

پیتزا چانو

این محصول پرطرفدار سروکله‌اش در پیشنهاد سرآشپز هم پیدا شده است. گوشت گوساله ورقه‌ای در کنار خمیر پیتزای ایتالیایی و دیگر مواد اولیه درجه یک آن، از مشتری‌های زیادی دلربایی کرده است. پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار هم شده آن را امتحان کنید.

میگو

چه اهل غذای دریایی باشید چه نباشید، میگو و شامیگوی سینا پلاس را نباید از دست بدهید. این رستوران، میگو و شامیگوهایش را به‌طور مستقیم از بوشهر تهیه می‌کند. میگوهای بوشهر یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین میگوها در جهان است و برای خریدن آن سرودست می‌شکنند.

میگو سینا پلاس

چطور سفارش دهیم؟

فرقی نمی‌کند ساکن قم باشید یا برای سفر به این شهر رفته باشید. می‌توانید از سایت و اپلیکیشن دلینو یا سایت اختصاصی سینا پلاس از این کافه‌‌رستوران غذای مورد نظرتان را سفارش دهید. برای این کار می‌توانید روی بنر زیر کلیک کنید تا به‌طور مستقیم به سایت این رستوران منتقل شوید.

سفارش پیتزا از سینا پلاس

لُبِّ کلام

همان طور که گفتیم، کافه رستوران سینا پلاس اولین کافه شهر قم است و از قدیم یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های شهر قم بوده است و تاکنون نیز آن کیفیت و حجم همیشگی را حفظ کرده است. از طریق سایتش می‌توانید از صبحانه، ناهار، شام، میان‌وعده و منوی کافه را سفارش دهید و در کنار خانواده یا دوستان از سفارشتان لذت ببرید.

تجربه سفارش شما از این رستوران چه بوده است؟ در قسمت کامنت‌ها منتظر شنیدن تجربه‌هایتان هستیم.

سینا پلاس در یک نگاه

 

5/5 (1 نظر)
سفارش آنلاین غذا

علی کاشی

من علی‌ام، علیْ کاشی، بر وزن علیْ دایی! مثل هر انسان دیگری داستان زندگی خودم را دارم، با اوج و فرود مخصوص خودش. اما این زندگی داستانی دو چیز را به من یاد داده است: «یک، جاری باشم و دو، به آینده امیدوار!» آب اگر یک جا بماند می‌گندد و به مرداب تبدیل می‌شود... همۀ ما می‌دانیم که حدود 70درصد بدن ما از آب تشکیل شده، پس برای اینکه نگندیم، برای اینکه به مرداب تبدیل نشویم، ناچاریم به حرکت و محکومیم به جاری‌بودن... چه‌بسا این جاری‌شدنمان، شوری را در دیگران ایجاد کند و آن‌ها را هم به جریان بیندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا