طرز تهیه غذای بین الملل

طرز تهیه مرغ سوخاری کره‌ ای 🇰🇷 + ویدئو🎬

شاید باورش سخت باشد ولی تا صد سال پیش، چیزی به اسم مرغ سوخاری کره ای وجود نداشت! مرغ سوخاری غذایی است که از فرهنگ آمریکایی وارد سبد غذایی کره جنوبی شده است و با ترکیب با فرهنگشان، نوع جدیدی از مرغ سوخاری را ایجاد کردند که در سراسر جهان طرفدار دارد! در این مطلب از بلاگ دلینو علاوه بر رسپی مرغ سوخاری کره‌ای با تاریخچه این غذا نیز آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

 

تاریخچه مرغ سوخاری کره ای؛ آن روی دیگر جنگ!

در بحبوحه جنگ، در اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاهِ قرن ۱۹ میلادی، مفهومی به اسم مرغ سوخاری توسط ارتش آمریکا برای اولین‌بار به کره وارد شد! داستانی وجود دارد که سربازان آمریکایی در تکاپوی جشن روز شکرگزاری بودند ولی نتوانستند بوقلمون پیدا کنند. به همین خاطر مجبور شدند این روز با مرغ سر کنند.

آن‌ها دوستان کره‌ای‌شان به خوردن این مرغ‌های سوخاری‌شده دعوت کردند؛ کره‌ای‌هایی که تا آن لحظه مرغ سوخاری آشنا نبودند!

روش طبخ سنتی مرغ در کره به صورت آب‌پز یا بخارپز است که آن را در سوپ داغ یا آبگوشت می‌گذارند که به اسم سوپ سامگیتانگ یا جینسنگ شناخته می‌شود. حالا روشی جدید برای طبخ وارد فرهنگ این کشور شده است که سال‌ها بعد مثل موسیقی و فیلم و سریال‌هایشان، طرفداران خاص خودش را دارد.

البته روایت دیگری وجود دارد که کره‌ای‌ها قبل از این تاریخ با مرغ سوخاری آشنا شده بودند. قبل از کره، ژاپن درگیر جنگ با آمریکایی‌ها بود و گفته می‌شود مرغ سوخاری از این کشور وارد کره شده است.

مواد اولیه مرغ سوخاری کره ای

ماده اولیه مقدار ماده اولیه مقدار ماده اولیه مقدار
آرد ۲ لیوان شیر پرچرب ۵۰۰ میلی‌لیتر کچاپ ۳ ق‌غ
پاپریکا ۱ ق‌چ فیله مرغ مرینیت‌شده ۲۵۰ گرم روغن کنجد دودی ۱ ق‌غ
نمک ۱ ق‌چ آب نصف لیوان سیر زنجبیل رنده‌شده ۲ ق‌غ
پودر سیر ۲ ق‌چ شکر قهوه‌ای ۳ ق‌غ چیلی فلکس ۱ ق‌چ
نشاسته ذرت ۲ ق‌چ سویا سس لایت نصف لیوان چیلی سس ۳ ق‌چ
بیکینگ‌پودر ۱ ق‌چ عسل ۳ ق‌غ

 

طرز تهیه مرغ سوخاری کره‌ای؛ مرحله به مرحله و قدم‌به‌قدم 

تمام مراحل را موبه‌مو و قدم‌به‌قدم مشابه ویدئو انجام می‌دهیم:

  • آرد، پاپریکا، نمک، ۱ ق‌چ پودر سیر، نشاسته ذرت و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط می‌کنیم.
  • ۱ ق‌چ پودر سیر را در شیر می‌ریزیم و هم می‌زنیم.
  • فیله مرغ مرینیت‌شده را در ترکیب شیر و پودر سیر می‌ریزیم، می‌گذاریم تا ۱۲ ساعت در آن استراحت کند.
  • نصف لیوان آب، شکر قهوه‌ای، سویا سس لایت، عسل، کچاپ، ۱ ق‌غ روغن کنجد دودی، ۲ ق‌غ سیر زنجبیل رنده‌شده، چیلی فلکس به همراه چیلی سس را با هم مخلوط می‌کنیم، روی شعله قرار می‎دهیم و هم می‎زنیم. وقتی جوش آمد آن را کنار می‌گذاریم.
  • بعد از ۱۲ ساعت مرغ را برمی‌داریم و در ادامه در مخلوط آردی که از قبل درست کرده‌ایم می‎ریزیم تا همه‌جایش آردی شود.
  • مرغ‌های آردی شده را به روغن داغ اضافه می‌کنیم و وقتی طلایی شدند، از روغن برمی‌داریم.
  • ۱ ق‌غ روغن کنجد را روی تابه می‌ریزیم و به آن ۴ ق‌غ سس Korean Chicken که درست کرده‌ایم را اضافه می‌کنیم. بعد از آن وقت اضافه شدن مرغ‌های سوخاری‌شده به این ترکیب است. طوری این ترکیب را هم می‌زنیم که سس تمام قسمت‌های مرغ را بپوشاند.
  • در انتها برای تزیین روی مرغ‌ها کنجد و پیازچه خردشده می‌ریزیم.

 

امیدواریم این غذای هیجان‌انگیز را درست کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. شما هم از تجربه‌هایتان درباره این غذا را با ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید. منتظرتان هستیم.

5/5 (2 نظر)
سفارش آنلاین غذا
منبع
Rice bowl deluxeOchicken

علی کاشی

من علی‌ام، علیْ کاشی، بر وزن علیْ دایی! مثل هر انسان دیگری داستان زندگی خودم را دارم، با اوج و فرود مخصوص خودش. اما این زندگی داستانی دو چیز را به من یاد داده است: «یک، جاری باشم و دو، به آینده امیدوار!» آب اگر یک جا بماند می‌گندد و به مرداب تبدیل می‌شود... همۀ ما می‌دانیم که حدود 70درصد بدن ما از آب تشکیل شده، پس برای اینکه نگندیم، برای اینکه به مرداب تبدیل نشویم، ناچاریم به حرکت و محکومیم به جاری‌بودن... چه‌بسا این جاری‌شدنمان، شوری را در دیگران ایجاد کند و آن‌ها را هم به جریان بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا