آشپزیدانستنی ها و ترفندهاطرز تهیه غذاطرز تهیه غذای ایرانی

نحوه سرخ کردن سبزی قورمه سبزی

قرمه‌ سبزی یکی از غذاهای اصیل ایرانیه که کمتر کسی پیدا می‌شه دوستش نداشته باشه. این غذا جزو معدود غذاهاییه که با تغییرات بسیار اندکی از گذشته تاکنون طبخ می‌شه. برای تهیه یک قرمه‌ سبزی جاافتاده و خوشمزه باید نکات زیادی رو مورد توجه قرار بدین. یکی از مهم‌ترین این نکات، سرخ كردن سبزیه. برای همین بسیار مهمه که با نحوه سرخ کردن سبزی قرمه سبزی آشنا بشین تا سرخ کردن سبزی قورمه سبزی با روغن مایع رو یاد بگیرین. یکی از نکات خوشمزه شدن قرمه‌سبزی اینه که از سبزی تازه استفاده کنید.

سرخ كردن سبزی قورمه

مقاله پیشنهادی : سبزی خورشت قورمه سبزی چیست و به چه نسبت استفاده می  شوند

آموزش سرخ کردن سبزی قورمه سبزی

سرخ کردن سبزی قورمه سبزی ،  نیاز به تخصص خاصی نداره. تازه بودن سبزی ها از جمله عوامل مهم در خوشمزه و خوش عطر شدن قورمه سبزیه. سبزی ها رو شسته و در آبکش ریخته تا کاملاً آب اونا خشک بشه بعد سبزی‌ها رو ریز و یک‌دست خرد کنید.

در ماهیتابه روغن ریخته بذارین تا داغ بشه و آب سبزی رو گرفته و سبزی رو سرخ کنید. این کار باعث می شه سبزی آب نندازه و دقت کنید که آب سبزی هم خشک نشه. دقت کنید که روغنی که برای سرخ کردن سبزیحات استفاده می کنید حتماً روغن مایع باشد و به هیچ عنوان از روغن جامد استفاده نکنید. این یک نکته مهم در روش سرخ کردن سبزی قرمه سبزی می باشد.

سرخ كردن سبزی قورمه رو تا زمانی ادامه بدین تا رنگ سبزی تیره بشه حرارت باید بسیار پایین باشه و سبزی رو زیاد هم نزنین اما دقت کنید که سبزی نسوزه و روغنش به رنگ سبزی تیره بشه. مدت زمان سرخ کردن سبزی‌ها حدود یک ربعه. این نکته‌ای مهم در روش سرخ کردن سبزی قرمه سبزی میباشد که مهمه بهش توجه داشته باشین.

سرخ كردن سبزي قورمه با روغن مایع

وقتی که سبزی ها سرخ شد اجازه بدین تا کاملاً سرد بشه و اون‌ها رو برای بسته بندی به مقدار نیاز برای هر وعده مصرف در کیسه فریزر بریزین. شما می‌تونین به مدت دوماه از این سبزی فریزشده استفاده کنید. برای سرخ کردن سبزی قورمه سبزی خیلی باید دقت کنید که سبزی سیاه نشه. البته در شهرهای جنوبی دیده شده که سبزی های مورد استفاده برای خورشت سبزی و قلیه ماهی تیره‌تر از قرمه سبزیه که این امر هم به‌خاطر سرخ کردن بیشتر و هم تمبریه که داخل خورشت ریخته می‌شه.

مقاله پیشنهادی : سبزی قورمه سبزی شمالی چیست

9 نکته سرخ کردن سبزی قورمه سبزی

  1. از شنبلیله کمتر استفاده کنید. این امر به‌ خاطر تندی و بوی تیزیه که به غذا می ده. پس اگه شنبلیله سبزی قرمه سبزی زیاد باشه، سبزی به تلخی می زنه.
  2. حتماً سبزی‌های له شده و زرد شده رو از سبزی‌های دیگه جدا کنید. پس یکدست سبزی‌های سالم رو خرد کنید.
  3. سبزی‌ها رو به‌شکلی ریز کنید که از سبزی‌های آش و کوکو و پلویی ریزتر بشن.
  4. برای تفت دادن و یا سرخ کردن سبزی‌ قرمه سبزی جوری این‌کار رو انجام بدین که به تیره شدن نزنه و سبز باشه.
  5. بهترین روش سرخ کردن سبزی قورمه ، سرخ کردن اون تا زمانیه که هنوز رنگش سبز تیره باشه.
  6. بعد از این‌که سبزی‌های قرمه سبزی رو سرخ کردین اجازه بدین تا سرد بشن بعد اون‌ها رو به کیسه فریزر منتقل کنید.
  7. برای ریختن در کیسه فریزر حتما دقت کنید جوری بسته بندی کنید که ضخامت کیسه کمتر بشه تا راحت‌تر یخش آب بشه.
  8. برای اینکه سبزی خاصیت خودش رو از دست نده کمتر سرخ کنید. این یکی از اصول آشپزیه.
  9. برای اینکه سبزی قرمه سبزی خوش عطرتر بشه کمی برگ کرفس رو در اون ریز شده بریزین.

مقاله پیشنهادی : دستور پخت و طرز تهیه قرمه سبزی مجلسی و خوشمزه

سرخ کردن سبزی قورمه سبزی

در این پست بلاگ دلینو درباره‌ی روش‌های سرخ کردن سبزی قورمه‌ سبزی صحبت کردیم. امیدواریم با این ترفندها بتونین این سبزی رو به راحتی توی خونه سرخ کنید و در وقتتون برای تهیه قورمه سبزی صرفه‌جویی کنید.

سفارش آنلاین غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا