آشپزیدانستنی ها و ترفندهاطرز تهیه غذاطرز تهیه غذای ایرانی

سبزی خورشت کرفس چیست

خورشت کرفس جزء خورشت‌های اصیل و خیلی خوشمزه ایرانیه. درسته که کرفس جز سبزیجاتیه که ممکنه بعضی‌ها دوستش نداشته‌ باشن و به خاطر همین به خورشت کرفس لب نزنن اما  اگه یک بار این خورشت خوشمزه رو امتحان کنن، حسابی طرفدار این سبزیجات پرخاصیت می‌شن. در طرز تهیه سبزی خورشت کرفس ، ممکنه این سوال توی ذهن‌تون پیش بیاد که سبزی خورشت کرفس چیه یا سبزی خورشت کرفس شامل چه چیزهایی است یا سبزی خورشت کرفس چقدر باید سرخ شود. برای همین در این پست بلاگ قراره درباره‌ی این‌که سبزی خورشت کرفس چیست یا سبزی خورشت کرفس شامل چیست براتون بگیم تا به راحتی بتونین این خورشت خوش‌طعم رو تهیه کنید.

سبزی خورشت کرفس

نسبت سبزی خورشت کرفس

قبل از هرچیزی باید بگیم سبزی برای خورش کرفس چیه و شامل چه سبزی‌هایی می‌شه. سبزی مخصوص خورشت کرفس شامل کرفس، نعنا و جعفری می‌شه و در مورد نسبت سبزی خورشت کرفس باید گفت یک کیلوگرم از سبزی های خورشت کرفس از 50 گرم نعنا، 150 گرم جعفری و 400گرم کرفس که شامل برگ و ساقه‌ی کرفس می‌شه تشکیل شده. شما می‌تونین با توجه به این نسبت هر میزان دیگه از سبزی خورشت کرفس رو تناسب ببندین و در خورشت ازش استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی

طرز تهیه سبزی خورشت کرفس

درباره‌ی این سوال که سبزی خورشت کرفس چقدر باید سرخ شود یا زمان پخت سبزی خورشت کرفس چقدره باید گفت میزان سرخ کردن سبزی‌ها کاملاً بستگی به شما داره. هرچه بیشتر سبزی‌ها رو سرخ کنید خورشت شما رنگش تیره‌تر می‌شه اما در نظر داشته‌باشین که سرخ کردن خواص سبزیجات رو تا حدودی از بین می‌بره. حالا سبزی‌های مخصوص خورشت کرفس می‌ریم تا با خواص تک‌تک این سبزی‌ها بیشتر آشنا بشیم. پس با ما همراه باشین.

خواص سبزی خورشت کرفس چیست

خواص کرفس

-این گیاه که اصلی ترین سبزی خورشت کرفس می باشد دارای ساقه و برگه و به عنوان ادویه در خیلی از مواد غذایی استفاده می‌شه. کرفس به رنگ‌های سبز روشن یا سبز تیره وجود داره. این گیاه دارای گلبرگ‌های سفیده که دانه‌هاش قهوه‌ای روشنه. رایحه کرفس تند و دلپذیره. کرفس دارای کالری کمیه و می‌توان از این گیاه در رژیم غذایی کاهش وزن استفاده کرد. برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی این گیاه بسیار توصیه شده و دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاریه.

-طبق تحقیقات انجام شده کرفس ضدفشار خونه و می‌تونین برای کاهش فشار خون، کرفس رو در رژیم غذایی خود قرار بدین. همچنین این گیاه دارای نیتراته که ثابت شده برای کاهش فشار خون بسیار موثره. عصاره تخم کرفس می‌تونه برای کاهش سطح فشار خون بسیار موثر باشه. این گیاه دارای آنتی اکسیدان‌های مختلفه که دارای خواص ضدالتهابی هستن.

– همچنین کرفس دارای فلاونول‌هاست که برای کاهش التهاب بسیار موثرن. این گیاه دارای لوتئولینه که از بروز التهاب‌های مختلف مانند، التهاب ریه، پروستات، لثه و مغز پیشگیری می‌کنه.

-خیلی اوقات شنیدیم که برای کاهش وزن بهتره کرفس رو در دستور غذایی خود قرار بدین. کرفس گیاهیه که برای کاهش وزن بسیار موثره. این گیاه کم کالری بوده و دارای فیبر زیادیه. فیبر موجود در کرفس باعث می‌شه که شما احساس سیری کنید. همین امر باعث می شود که شما به سراغ غذا نرید.

-کرفس می‌تونه باعث جلوگیری از سرطان بشه، این گیاه دارای پلی‌استیلنه که باعث جلوگیری از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی در بدن می شه. این گیاه آبدار دارای فلاونوئیده که با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و سلول‌های سرطانی رو نابود می‌کنه. به همین دلیل کرفس برای پیشگیری از سرطان بسیار موثره.

-کرفس دارای ویتامین K ستکه باعث می‌شه تا التهاب‌های بدن کاهش پیدا کنه و حساسیت بدن نسبت به انسولین کم بشه. کرفس برای کسانی که به دیابت نوع دوم گرفتار هستن بسیار موثره. همچنین این گیاه باعث جلوگیری از مشکلات معدهمی‌شه.

– اگه می‌خواین سیستم ایمنی قوی در برابر ویروس‌ها داشته‌ باشین به شما توصیه می‌کنیم حتماً کرفس رو در رژیم خود قرار بدین که میشه گفت سبزی خورشت کرفس میتونه خیلی به این امر کمک کنه. این گیاه دارای ویتامین C فراوانه که برای تحریک بیشتر سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای دفاعیبسیار موثره. از اون جایی که داشتن یک سیستم ایمنی قوی برای مقابله با انواع بیماری ها موثره، ویتامین C موجود در این گیاه باعث افزایش ایمونوگلوبولین‌ها می‌شه که ترکیبات اسیدی مفید برای سیستم ایمنی هستن.

سبزی خورشت کرفس شامل چه چیزهایی است

خواص نعنا

-نعناع گیاهی که در سبزی خورش کرفس وجود دارد با طبع گرم و خشکه که دارای خواص فراوان داروییه و مصرفش به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دم‌کرده، پودر و… امکان پذیره. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوته که به طور گسترده در آشپزی و در تهیه‌ی کرم ها، خمیردندان، آدامس، خوشبو کننده‌ها، آبنبات ها و به عنوان یک ترکیب با شکلات مورد استفاده قرار می‌گیره.

-برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجوده. روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین‌ها و غیره اس. روغن نعناع به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می‌شه. این روغن امروزه به طور گسترده‌ای در آماده‌سازی خوراک‌ها, عطرها و برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده می‌شه.

– روغن‌های موجود با ترکیب نعناع به طور گسترده‌ای برای مقاومت در برابر انتشار مواد شیمیایی خاص در بدن شناخته می‌شن، که منجر به آلرژی فصلی و تب یونجه نیز می شه. نعناع بهتره به شکل خام یا به شکل چای مصرف بشه، تا از ابتلا به آلرژیها پیشگیری کنه.

سبزی برای خورش کرفس

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا چیتی یا قرمز10

خواص جعفری

-جعفری یکی از سبزیجات پر مصرف در جهانه که علاوه بر اینکه به عنوان یک سبزی معطر در خیلی از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیره از جمله سبزی خورشت کرفس استفاده میشه ، دارای فواید و خواص فراوانی برای بدنه. جعفری به صورت تازه یا خشک مورد استفاده قرار می‌گیره. این گیاه به عنوان یک گیاه گل‌دار شناخته می‌شه و به عنوان ادویه هم مورد استفاده قرار می‌گیره، این سبزی دارای رنگ سبز روشنه و در مناطق گرمسیری رشد می‌کنه. جعفری دارای ویتامین K ست که برای سلامت بدن بسیار کاربردیه.

-این سبزی غنی از ویتامین C بوده و سه برابر پرتقال دارای این ویتامینه. همچنین این سبزی خوش‌رنگ دارای ویتامین‌های دیگه مثل ویتامین A ، آهن ، مس و فولاته. جعفری دارای آهن زیادی هم هست.

– جعفری دارای ترکیبی به نام اپی‌ژنینه که خواص ضدالتهابی داره. این سبزی برای التهاب بسیار موثره، برای درمان دردها و التهاب‌های مثانه و کلیه می‌شه از این سبزی کمک گرفت. این سبزی باعث می‌شه تا از ایجاد سنگ در کلیه پیشگیری بشه. جعفری دارای مقادیر زیادی از ویتامین C ست که با التهاب مقابله می‌کنه.

– این گیاه خوشمزه در سبزی خورشت کرفس دارای مواد معدنی مختلفیه که شامل: کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و رویه که برای حفظ سلامت پوست ضروریه. شما می‌تونین از دمنوش جعفری برای سلامت کلی پوست استفاده کنید.

– این سبزی به دلیل داشتن منبع عظیمی از ویتامین C یک تقویت‌کنندگی قوی برای سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شه، همین امر باعث می‌شه تا زخم سریع درمان بشه.

سبزی خورشت کرفس شامل چیست

در این پست بلاگ دلینو سبزی‌ خورشت کرفس رو معرفی کردیم و خواص هر کدوم رو به شما گفتیم. امیدواریم این خورشت خوشمزه رو به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم خوبش لذت ببرین.

سوالات متداول

سبزی خورشت کرفس شامل چه چیزهایی است

سبزی خورش کرفس شامل نعنا، جعفری و کرفس که شامل برگ و ساقه‌ی کرفس می‌شه تشکیل شده

نسبت سبزی خورشت کرفس به چه صورت است

نسبت سبزی های خورشت کرفس باید گفت یک کیلوگرم از سبزی های خورشت کرفس از 50 گرم نعنا، 150 گرم جعفری و 400گرم کرفس که شامل برگ و ساقه‌ی کرفس می‌شه تشکیل شده

سفارش آنلاین غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا