آشپزیپیش غذا

طرز تهیه سالاد تخم‌ مرغ و سبزیجات

تخم‌مرغ یکی از غنی‌ترین ماده‌های غذاییه که سرشار از انواع پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدنه. یک عدد تخم‌مرغ به صورت متوسط 76 کیلوکالری انرژی داره و مصرف روزانه‌ی یک عدد تخم‌مرغ، 3% نیاز انرژی یک مرد بالغ و 4% انرژی یک زن بالغ رو تامین می‌کنه. توی این پست بلاگ طرز تهیه‌ی سالاد تخم‌مرغ و سبزیجات رو آموزش می‌دیم که بسیار مفیده و می‌تونه یه وعده‌ی کامل غذایی باشه. سالاد تخم‌ مرغ و سبزیجات از انواع مختلف سبزیجات تشکیل شده و برای همین بسیار سبکه و بعد از خوردنش اصلاً احساس سنگینی به شما دست نمی‌ده. توی این پست بلاگ دلینو با ما همراه باشین تا طرز تهیه‌ی سالاد تخم‌ مرغ با سبزیجات خوشمزه رو با هم مرور کنیم.

سالاد تخم‌ مرغ و سبزیجات

مواد موردنیاز برای تهیه‌ی سالاد تخم‌مرغ و سبزیجات 

تخم مرغ 2عدد پخته و نگینی شده
هویج 2عدد پخته و نگینی شده
خیارشور 1 عدد نگینی شده
جعفری 2قاشق خرد شده
شوید 2 قاشق خرد شده
سس مایونز 1 قاشق
نخود فرنگی یک چهارم فنجان
نمک و فلفل به مقدار کافی

برای تهیه‌ی سالاد تخم‌ مرغ و سبزیجات تنها کافیه تمام این مواد را با هم مخلوط کنین و مدتی در یخچال قرار بدین تا کمی سرد بشه و به همین ترتیب سالاد شما آماده‌ی میل کردنه.

چند نکته برای‌ خوشمزه شدن سالاد تخم‌مرغ با سبزیجات 

 

-می‌تونین شِوید یا جعفری رو از این دستور حذف کنین، اما استفاده از این مواد، بافت و عطر‌ و طعم بهتری به غذای شما می‌ده.

-می‌تونین به‌جای سُس مایونز از ماست استفاده کنین که به کاهش چربی و افزایش پروتئین غذا کمک کنه. اما توجه کنین این‌ کار سبب تغییر بافت و عطر و طعم غذا می‌شه. نگران مصرف سُس مایونز نباشین، زیرا مقدار سُسی که در سالاد تخم‌ مرغ با سبزیجات استفاده می‌شه بسیار کمه و سبزیجات زیادی در کنار اون استفاده می‌کنین.

-می‌تونین از این سالاد در کنار غذای اصلی استفاده کنین یا اون‌ رو به‌صورت ساندویچ میل کنین.

-برای صرفه‌جویی در ظرف و زمان می‌تونین تخم مرغ و هویج رو با هم توی یه ظرف کوچک بپزین. تخم مرغ تقریبا طی ۱۶ تا ۱۷ دقیقه می‌پزه. با استفاده از یه چنگال می‌تونین از پخته شدن هویج مطمئن بشین.

-زمانی‌ که هویج و تخم مرغ درحال پختنه، می‌تونین شِوید، جعفری و خیارشور رو آماده کنین. حتماً قبل و بعد از خُرد کردن خیارشور آبِ اضافی اون رو بگیرین و بعد اون رو به سالاد اضافه کنین. برای این‌ کار می‌تونین از دستمال کاغذی استفاده کنین تا آب خیارشور جذب بشه.

-درصورتی‌که از کنسرو نخودفرنگی استفاده می‌کنین، می‌تونین باقی‌مانده‌ی اون رو درون یک ظرف دربسته نگه دارین و برای غذاهای دیگه استفاده کنین.

طرز تهیه سالاد تخم‌ مرغ با سبزیجات

توی این پست بلاگ دلینو درباره‌ی طرز تهیه‌ سالاد تخم‎ مرغ و سبزیجات گفتیم و چند نکته‌ای که به طعم بهتر این سالاد کمک می‌کنه رو ذکر کردیم. امیدواریم این سالاد مفید و خوش‌طعم رو توی خونه تهیه کنین و به عنوان میان‌وعده یا وعده‌ی اصلی نوش جان کنین. توی کامنت برامون بنویسین شما چه سبزیجات دیگه‌ای رو کنار تخم‌مرغ ترجیح می‌دین؟

5/5 (1 نظر)
سفارش آنلاین غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا